From the Earth to the Moon
Apollos första tre astronauters tragiska död under ett förtest plågar rymdfarkostens konstruktörer, som kämpar för att finna sig i vad som hände och hitta ett sätt att rädda månprogrammet.
Ett dokumentärfilmteam följer de slutliga förberedelserna inför den första bemannade Apollo-uppskjutningen.
Spider
Ingenjörer vid Grumman Aviation jobbar med NASA och Apollo 9-astronauterna för att utforma, bygga och slutligen testflyga världens första riktiga rymdskepp - en månlandare - som förhoppningsvis ska sätta de första människorna på månen.