Det är Jays födelsedag och Vicky leker trogen 'flickvän', Hollys pojkvän kommer på besök och Charlotte ger till slut efter för Gaz stötar. 8 blir till 7 när hela huset skakas av ett chockartat avsked!
Nu när Holly försvunnit blir stämningen i huset alltmer spänd. Vicky och Jay bråkar när 'inga ragg vid sidan om'-regeln bryts, Gaz spelar bortamatch och fler försöker lämna huset.
Alla blir lika chockade när Holly plötsligt återvänder till Geordie Shore-huset, men först får Jay och Gaz ta sig an sitt värsta arbetspass hittills, medan situationen mellan Anna och Vicky dras till sin spets.
Slutet blir då inte gott i Geordie Shore-finalen. Gaz har nåt allvarligt att berätta för Charlotte, Jay och Vickys förhållande exploderar chockartat, och Holly hamnar i bråk på en parkering.