Gör din röst hörd
"Gör din röst hörd" är en serie animerade, musikbaserade kortfilmer som är utformade för att förmedla ett inspirerande och stärkande budskap om etnicitet, kultur och samhälle medan de hyllar olikheter och utgör en grund för samtal. Kortfilmerna bjuder på musik av Ahmir ”Questlove” Thompson och Tariq ”Black Thought” Trotter.
Supermössa
Taniya, Shawna och So-Hyeon sjunger en kul sång på ett pyjamasparty medan de visar Amelia hur de tar hand om sitt naturligt lockiga hår.
I en peppande låt visar Taniya sina vänner och tittarna hur man kan bearbeta och reagera på en sårande kommentar från någon.
Med hjälp av en låt som hyllar namn som ofta stigmatiseras, lär So-Hyeon sina vänner Kingston och Rogerneiqua en lek där man tränar på att säga och uppskatta varandras namn.
I en historia som visar hur vi kan komma närmare varandra genom att behandla alla med vänlighet, förklarar Terrell för Kingston att folk ibland bedömer andra efter deras hudfärg.
Taniya och Amelia får veta att Gabriel är både dominikan och svart, medan So-Hyeon berättar att hon också har två kulturer i sin familj. Barnen firar olika kulturer med en sång.