History of the World, Part II
Efter att ha väntat i över 40 år finns det äntligen en uppföljare till den framstående Mel Brooks-filmen History of the World, del I, där varje avsnitt innehåller en mängd olika sketcher som tar oss genom olika perioder av mänsklighetens historia.
General Grant ger sig ut på jakt efter en drink. Efter att den ryske tsaren har avrättats beger sig Shmuck Mudman och hans familj till Moskva. Shakespeares författarrum, uppfinnandet av elden, den RIKTIGA Kama Sutra.
Alexander Graham Bells ringer (och tar emot) ett samtal, Shmuck Mudman får tillgång till politbyrån, och Sigmund Freud lär ut psykoanalys.
Jesus och Maria blir förälskade, Shmuck och Fanny Mudman ändrar den ryska historiens gång, och hur pyramiderna byggdes.
Amelia Earharts öde avslöjas, Jesus and the Fab 13 försöker spela in den sista predikan, inbördeskriget tar slut, och statyer tas bort.