Houdini
Från enkel början som pausnummer på cirkus till utsålda konserthallar i Europa, första kvällen av Houdini följer pojken Erich Weiss karriär när han blir mannen Harry Houdini, utbrytarkung.
Night 2 of Houdini följer Harry Houdinis episka kamp mot spiritualisterna vars metoder han insåg var falska och vilseledande. Allt eftersom 1900-talet fortskrider måste Houdini förlika sig med sin nya plats i en snabbt föränderlig värld.