Kaiju No. 8
The Man Who Became a Kaiju
Kafka Hibino almost abandons his dream of joining the anti-Kaiju Defense Force and now works in Kaiju clean-up, disposing of the bodies of slain Kaiju and thinking back with regret to the days he spent with his childhood friend Mina Ashiro.
The Kaiju Who Defeats Kaiju
After turning into a Kaiju, Kafka is forced to flee; his escape is interrupted, however, by the arrival of another Kaiju.
Kafka arrives for one last shot at the Defense Force entry exam; he tries to pass while keeping his Kaiju powers a secret.
An unexpected incident during the exam forces Kafka to use his powers at the risk of revealing his secret.
Kafka is now a member of the Defense Force, if not a full-fledged one, but Hoshina tells him he has three months to prove himself before he's fired.
It's time for Kafka's first mission, and he witnesses the true power of the Defense Force when a Kaiju strikes a nearby city.