Kingdom är en brittisk tv-serie från 2007–2009 i 18 avsnitt fördelade på tre säsonger. Serien skapades av Simon Wheeler och Alan Whiting för ITV. Stephen Fry spelar advokaten Peter Kingdom i den fiktiva småstaden Market Shipborough i Norfolk, som måste handskas med familj, kolleger och den färgstarka lokalbefolkningen som kommer till honom för juridisk rådgivning.