Kvinnor som mördar
Slaktarens giriga dotter - del 1
En kall novembermorgon 1999 gör en hemsjuksköterska en otäck upptäckt på ett vårdhem i Søndersø utanför Odense: En man ligger på badrumsgolvet med halsen avskuren.
En sommardag 2003 är en ung pappa på väg att hämta sin ettåriga dotter - men han får aldrig hålla henne i armarna, då han skjuts på nära håll av sin egen svärmor.
En kall novemberkväll 2015 kämpar personalen för att rädda flera patienters liv på Nykøbing Falster Hospital. Dagen därpå arresteras en ung sjuksköterska under misstanke om att ha dödat patienter.