La Fortuna
Den unge och oerfarne diplomaten Álex Ventura blir oväntat ledare för ett uppdrag som kommer att sätta hans övertygelser på prov: att återta undervattensskatten som stals av äventyraren Frank Wild.
Álex försöker anpassa sig till sitt nya jobb på kulturdepartementet. Den byråkratiska slentrianen stannar av när han får ett meddelande från spanska ambassaden i USA: Frank Wild har hittat en skatt som kan tillhöra ett spansk vrak.
När Wilds överklaganden avslås tas målet upp i Högsta domstolen. Álex beger sig till Washington för att bevittna upplösningen av rättsprocessen.
Lucía åker till Atlanta för att hjälpa Álex i äventyrets slutfas. Trots att de är på vippen till att äntligen återta skatten vägrar Wild ge upp.