Let the Right One In
Efter att ha förvandlats till en vampyr, lever 12-åriga Eleanor en ensam tillvaro medan hennes far Mark gör sitt bästa för att förse henne med människoblod; men efter 10 års tid återvänder de hem till New York City på jakt efter ett botemedel.
Mark tar hjälp av Zeke. Claire stöter på ett hinder. Naomi får reda på en förödande sanning.
Mark, Naomi och Ellie planerar hur de ska fira Jesajas födelsedag. Claire och Matthew kommer närmare varandra.