Lexx
Lexx handlar om en grupp utstötta som oavsiktligt stjäl det mest kraftfulla vapnet i hela universum. Trots att de inte har någon egentlig befogenhet, reser de genom fientliga och kaotiska universum och får vara med om alla möjliga äventyr. Det ständigt överhängande hotet, Lexx, är en enorm, förnimmande insekt som blivit genetiskt modifierad för att resa genom rymden och ödelägga allt i dess väg.
För att få mat landar Lexx på en sopplanet och Stan, Zev och Kai gör misstaget att gå ut för att titta sig omkring.