Star Trek: Lower Decks
STAR TREK: LOWER DECKS, är en ny halvtimmeslång animerad komediserie, utvecklad av Emmy-belönade Mike McMahan (”Rick and Morty”, ”Solar Opposites”), som fokuserar på underhållsbesättningen ombord på ett av Stjärnflottans minst viktiga skepp, USS Cerritos, år 2380. Fänrikarna Mariner, Boimler, Rutherford och Tendi måste hinna med sina plikter och sitt sociala liv, fast skeppet ofta skakas av en...
Andra kontakten
Seriepremiär. Fänrik Tendis första tjänstgöringsdag på Stjärnflottans U.S.S. Cerritos, där hon möter sina kollegor på underhållssidan, fänrikarna Mariner, Boimler och Rutherford. Samtidigt får Boimler ett hemligt uppdrag och Rutherford försöker hålla sitt dejtingliv intakt med en science fiction-katastrof drabbar skeppet.
Sändebud
Efter att ett viktigt uppdrag går snett tvivlar Boimler på sin förmåga medan Mariner visar sig ha större förmåga att vara en rymdtuffing än han. Rutherford slutar sitt jobb som tekniker och tittar på andra avdelningar ombord på U.S.S. Cerritos.
En ny regel som förbjuder “bufferttid” jagar livet ur besättningen på nedre däck när de försöker hinna med sitt nya tuffa tidsschema. Fänrik Mariner och kommendör Ransoms ömsesidiga brist på respekt kommer till en avgörande punkt under ett externt uppdrag.
Kapten Freeman vill ge igen med besked efter att Mariner brister i respekt mot henne inför hela besättningen. Den välmenande Tendi förstör omedvetet en löjtnants försök till andligt uppstigande, och försöker rätta till det.
Mariner är misstänksam mot Boimlers nya flickvän. Tendi och Rutherford blir avundsjuka på ett större rymdskepps utrustning.
Den snälla men valhänta fänrik Fletcher försvårar arbetet för Mariner och Boimler. Rutherford visar Tendi ett träningsprogram för holodäck som han har skapat.