Magi bortom Waverly Place
Billie, en ung kvinnlig trollkarl sänds till den dödliga världen med en trollkarlslärare som kan hjälpa henne att hantera sina krafter - Justin Russo.
Det är inte som det verkar
Alex Russo tar med sig en busig och kraftfull trollkarlslärling vid namn Billie till sin bror Justin i hopp om att få honom att bli Billies lärare.
Endast dödliga vibbar
Billies använder sig av magi utanför lyan vilket gör att hon hamnar i trubbel med Justin. Hennes rädsla för att bli utsparkad från ännu ett hem bubblar upp till ytan.
Billie och Justin samarbetar för att häva en förtrollning när Billies bus går snett. Roman får nya muskler tack vare ett magisk muskeltee.
Billie använder en förtrollning på sin profil på sociala medier och förtrollar av misstag sina klasskamrater. Hon försöker hitta ett sätt att bryta den för att få alla att återgå till det normala.