Maria Wern
Svensk kriminalserie med Eva Röse om Maria Wern, en skicklig polis på Gotland. Maria har en förmåga att se bortom det uppenbara och kämpar envist för att lösa varje fall som hamnar på hennes bord. Serien är baserad på Anna Janssons karaktärer.