Máxima
När den unga argentinskan Máxima börjar dejta kronprins Willem-Alexander av Nederländerna drar en enorm mediacirkus igång. Máxima tvingas ifrågasätta och omvärdera sin uppväxt efter att hon inser sin fars roll i den fascistiska Videla-regimen.
Seriestart. När Máxima möter kronprins Willem-Alexander av Nederländerna på en fest slår det genast gnistor. Snart blomstrar romansen mellan dem men drottning Beatrix är misstänksam och beordrar en hemlig utredning av Máximas familj och förflutna.
Media får nys om Máxima och Willem-Alexanders relation och plötsligt finner sig Máxima ständigt förföljd av paparazzis. Situationen eskalerar när journalister gräver fram hennes pappas roll i den argentinska Videla-regimen.
Máxima flyttar till Bryssel för att studera. Willem-Alexander har inte tid att besöka henne så ofta och hon saknar sin familj och sina vänner. Samtidigt kämpar hon med lojaliteten till sin far och kritiska frågor från pressen.
Willem-Alexander berättar om utredningen av Máximas familj och hon blir rasande över att han har hållit det hemligt för henne. Samtidigt börjar hon ifrågasätta hur mycket hennes far faktiskt visste om de fasansfulla brott Videla-regimen begick.
Säsongsavslutning. Willem-Alexander friar till Máxima och efter konversationer med både drottning Beatrix och Thomas Wagenaar inser Máxima att det är hon själv som måste berätta för sin far att han inte är välkommen på bröllopet.