Mediet Allison Dubois kämpar för att hitta en balans mellan sitt familjeliv och sin naturliga intuition om människor och sin förmåga att kommunicera med de döda.
Allison är frustrerad när Joe genomgår ett medicinskt ingrepp och hon inte kan "se" något om hans hälsa eller framtid. Hon tar hjälp av Catherine, en annan synsk person, som varnar henne.