Den frispråkiga ensamstående mamman Merrily Watkins (BAFTA-vinnaren Anna Maxwell Martin) är ingen normal präst, men det gör henne till den perfekta exorcisten. När ett mord begås på ett bestialiskt vis så kontaktar polisen henne för att be om hjälp.