Mike
Thief
Ur Mike Tysons perspektiv som enmanshow frågar han sig ”Vem är jag?” medan han reflekterar över sin barndom i Brownsville, New York, där han redan har 37 gripanden i polisregistret när han bara är 13 år gammal.
Cus D’amato upptäcker Mike när han är 13 år gammal, ger honom disciplin, extremt finslipade färdigheter och ett ego, och förvandlar Mike till den yngste tungviktsmästaren någonsin. Men till vilket pris?
Mike faller pladask för Robin Givens och frågar sig, ”Hur kan någon som hatar sig själv älska någon annan?”
Som nybliven singel med gränslös tillgång till hela världen, så uppmuntrar Don King Mikes omåttliga livsstil, vilket blir orsaken till att han förlorar titeln till Buster Douglas i den största skrällen i boxningens historia.
En 18-årig toppelev från en liten stad i Rhode Island som heter Desiree Washington anklagar Mike för våldtäkt.