Mira Royal Detective
Mikku och Chikku låtsas vara dockor så de kan hjälpa Mira att fånga en ficktjuv. När den nye killen i stan blir anklagad för att ha stulit ett örhänge, måste Mira lista ut ifall han är skyldig.
Mira måste ta reda på vem som saboterar uppträdanden på danstävlingen. När dekorationer för Priya och Meena bidrag på kamelmarknaden saknas måste Mira undersöka!
Mira går under täckmantel för att hitta den värdefulla Jalpurs Juvel. När Priya gör en klänning för en modevisning och den försvinner, upptäcker Mira att den gömmer sig fullt synlig.
När Prince Neels sitar försvinner, kan Mira hitta den innan gammelfaster Rupa får veta? Mira ger sig ut på ett mystiskt underjordiskt äventyr för att hitta leksaksbåtar till ett lopp.
Mikku och Chikkus kusiner kommer för att besöka en festival, men när deras drake försvinner måste Mira hitta den. Mira får i uppgift att hitta ett marmorägg som drottningen har anförtrott till prinsen.