Opal Hunters Red Dirt Road Trip
Rekordstora översvämningar stoppar Rod och JC på den första delen av deras roadtrip. Och JC får lära sig hur man gör sprängämnen och använder dem av lokala legenderna Bomb Kings.
Rod och JC kämpar mot extremt väder och brant terräng när de letar efter safirer. Sedan åker duon på en stor fiskeexpedition för att jaga den mytomspunna Tassie Tiger.
Rod och JC får en smärtsam läxa när de gräver i det heta och fientliga Andamooka. Sedan förser de översvämningshärjade bönder med ett akut behov av förnödenheter.
Fast i Andamooka med ett trasigt fordon och ont om pengar är Rod och JC illa ute. En sista opalförsäljning avgör om de kan fortsätta sin roadtrip.
I Queensland samlar Rod ihop över 200 dräktiga kor mot betalning. En ekonomisk smäll hemifrån tvingar JC att fördubbla sitt inkomstmål för resan.