Outback Opal Hunters
Young Guns går en oviss framtid till mötes när James blir skadad. Bushmen hittar opal på gränsen till sin gruva, och regnet saktar ner Cheals.
Blacklighters ser en av de dödligaste ormarna i världen. Young Guns tar sig an en farlig ny gruva, och Opal Whisperers letar efter mönstrad opal.
Rory och Oscar måste använda sin pappas borrigg för första gången. Tarantos slås ut av en sjukdom och Bushmen bygger ett farligt gruvtak.
Tunnel Rats riskerar sina liv för att få en enorm grävmaskin under marken. Samtidigt är Blacklighters förvånade över att få fram sin största opalbit.
Bushmens nya arbetare står inför en farlig första dag på jobbet. Tarantos överansträngda grävmaskin stannar och Cheals drabbas av fler haverier.