Patriot
Situationen förvärras i Iran, men John ser inte fram emot att återvända till Luxemburg och försöker anpassa sig till livet och arbetet i Milwaukee. Samtidigt börjar en driven mordutredare ställa frågor.
Mordutredaren Agathe Albans kommer till Milwaukee för att intervjua Dennis. John måste göra ett sista desperat försök att få stanna kvar i reseteamet.
Johns försök att återta bevismaterial för honom farligt nära Agathe. Tom kommer till Luxemburg för att hjälpa John hämta andan, men begär istället mer av honom.
Agathes utredning mot John växer, medan John genomför ett desperat försök att få sin fars plan på rätt spår igen. Samtidigt når Leslies fientlighet mot John nya höjder.