Pojkar
Farväl min vän
Nikolaj – ledare för pojkkören Logos – döper deras nyaste rekryt Daniel, och hela logen bestämmer sig för att fira. Dagen efter hittas Nikolajs bästa vän Lasse död i den närliggande sjön.
Hemsökta nätter
Leonora har svårt att sova efter Lasses död. Robin går ut för att festa med körpojkarna, men när en flicka lämnar klubben efter att ha fått syn på Nikolaj är han ivrig att ta reda på vad hon var rädd för.
Leonora och Robin försöker ta reda på mer om tjejen från nattklubben och infiltrerar en Halloweenfest. Tillbaka i det förflutna upptäcker Nikolaj och Lasse en ny aspekt av sitt förhållande.
Robin är fast besluten att ta reda på vad som hände med Lasse, och påbörjar sin invigningsritual i pojkkören. Mikael upptäcker att Nikolaj och Emily har hållit en hemlighet för honom.
Leonora oroar sig för att Robin kommit för nära Nikolaj och körpojkarna, vilket leder till att deras samarbete rubbas. Samtidigt avslöjar Seb komprometterande bevis om Robin för Nikolaj.
Körpojkarna och hockeytjejerna deltar båda i November Rave på ön, där Leonora bestämmer sig för att konfrontera Nikolaj angående Lasses död. Samtidigt stöter Robin på ett bekant ansikte.