Prisoner of the Prophet
Briell, den 65:e frun till Warren Jeffs, berättar om tiden hon levde och och överlevde i FLDS-kyrkan. Briells berättelse avslöjar polygamistkultens mörkaste hemligheter.
Vid 18 år blir Briell Warren Jeffs 65:e fru. Hon berättar om första gången hon fick reda på att han hade relationer med sina minderåriga brudar.
Briell berättar om sin tid som fängslad i ett gömställe där hon isolerades, drogades och hotades av profeten Warren Jeffs.
Warren skickar tillbaka Briell till Short Creek och beordrar hennes egen familj att hålla henne fången. Briell inser att detta kan vara hennes sista chans att fly.