Professionals
Miljardären och filantropen Peter Swann planerar att med hjälp av en satellit underlätta kampen mot globala sjukdomar. Men när satelliten exploderar misstänker han att projektet utsatts för sabotage.
Snipe Hunt
När en satellit som ska rädda liv i kampen mot globala pandemier exploderar anställer Peter Swann säkerhetsexperten Vincent Corbo och hans team för att utreda, och snart pekar allt på sabotage.
Entanglements
Peter anställer Vincent och hans team som livvakter medan de utreder vem som ligger bakom attackerna. När de upptäcker att hans dotter Jane är försvunnen tvingas de ta fram riskabel plan.
Zora går bakom sin broders rygg medan Peter och Grace annonserar en ny uppskjutningsdag för nästa satellit. Attackerna fortsätter och Vincents förflutna kommer ikapp honom.
Under en välgörenhetsgala för Panacea-projektet konfronterar Peter sin syster. Vincent sätts under press, och Grace kallas iväg på ett farligt uppdrag innan galan slutar i katastrof.
Peter inser hur långt Zora är villig att gå och tar till desperata åtgärder för att stoppa henne. Vincent försöker övertyga Peter att det är en dålig idé för dem båda att åka till Afrika.
Vincent och Peter anländer till Kongo men Grace är försvunnen. De gör upp en plan för att rädda henne medan agent Kurt Neumann når Afrika, besatt av tanken att konfrontera Vincent.