Nästan 30 år efter att Dr. Sam Beckett klev in i Quantum Leap acceleratorn och försvann, måste ett nytt team lett av Dr. Ben Song starta om projektet för att förstå maskinen och dess skapares mysterier.
Ben och Addison befinner sig i San Francisco under det historiska jordskalvet 1989.