La Brea
När ett enormt slukhål mystiskt uppstår i Los Angeles slits en familj itu och mamma och son skiljs från pappa och dotter. När en del av familjen hamnar i en oförklarlig urtidsvärld tillsammans med en grupp främlingar måste de kämpa för att överleva och lösa mysteriet med var de är och om det finns någon återvändo hem.
När ett enormt slukhål uppstår i Los Angeles splittras familjen Harris i två delar. Eve och hennes son skickas till en mystisk urtidsvärld.
När de överlevandes matförråd minskar ger sig Eve och Ty ut i skogen på en riskabel jaktexpedition, men möts av oväntade faror som hotar deras överlevnad. Medan ett osannolikt räddningsuppdrag blir verklighet måste Gavin lägga sin tro - och sin familjs öde - i händerna på en gammal vän som han delar ett komplicerat förflutet med.
Synen av ett kraschat flygplan sprider en våg av oväntat hopp genom gläntan när Eve och de andra överlevande söker efter den omkomne piloten. Gavin och Izzy söker hjälp från en osannolik källa efter att myndigheterna permanent avbrutit deras uppdrag i slukhålet.