Loki
En ärofylld uppgift
Efter att ha flytt med Tesserakten under händelserna i Avengers: Endgame fångas Loki in av den mystiska organisationen TVA (Time Variance Authority).
Varianten
Loki börjar arbeta tillsammans med Mobius och TVA-agenterna för att heroiskt (och motvilligt) spåra upp den farliga varianten av sig själv.
Loki och den kvinnliga varianten, som kallar sig Sylvie, hamnar på månen Lamentis-1 år 2077, precis när den håller på att krossas av en planet.
Loki vaknar upp i "The Void", en dyster slutstation vid tidens ände där TVA dumpar allt som raderas.