Rooster
En komedi i collegemiljö om en författares (Steve Carell) komplicerade relation till sin dotter (Charly Clive).
Release the Brown Fat
Författaren Greg Russo kommer till Ludlow College för att stötta sin dotter Katie, vars äktenskap knakar i fogarna.
Trousers
När Katies framtid på Ludlow blir oviss erbjuder Walt Greg en uppgörelse som låter dem båda stanna på campus.
Greg stapplar sig fram sin första undervisningsdag på Ludlow, medan Katie tampas med sin avstängning och Archie hjälper Sunny att hitta en rådgivare.
För att undvika Walts fest ägnar sig Greg åt att hjälpa en student. Katies avstängning är hävd, och hon funderar på att börja dejta.
Medan Greg handskas med sin exfrus besök på campus tar Katie upp kontakten med Archie och Dylan stormtrivs i sin nya roll.
En Greg med nyvunnet självförtroende erbjuder Tommy hjälp. Sunny brottas med ett prestigefyllt jobberbjudande och Katie ställer en student mot väggen.