Septembermorgnar
Livet för en transkvinna som äntligen har fått sin självständighet tar en oväntad vändning när hon får veta att hon fick en son med en annan kvinna för tio år sedan.
Cassandra och Ivaldo blir sams men börjar bråka när de inser att de varit ihop i ett år. Decio och Aristides låter Leide och Gersinho bo hos dem. Leide hjälper Ari med välgörenhet och stjäl kläder för att betala ett pensionat. Cassandra hjälper Gersinho och Ari fly undan ett krogslagsmål, vilket för henne närmare sin son, men bryter ihop efter att Leide avslöjar att hon har transfobiska fördomar.
På vägen tillbaka från Gersinhos mattetävling går deras bil sönder och Cassandra tvingas be sin pappa om hjälp. Medan Gersinho och Leide är glada över att träffa Lourenço, skakas Cassandra av återföreningen och hennes idealiserade syn på sin mamma börjar falla i kras.