Pose
New York 1987. Blanca Rodriguez uppfyller sin dröm om att bli husmor efter att ha fått en förkrossande diagnos. Samtidigt flyttar Damon Richards till New York City med drömmar om att komma med i ett danskompani.
Blanca blir nekad inträde till en populär bar, vilket leder till en fejd. Samtidigt lär sig oerfarna Damon sanningen om kärlek och sex när han blir bjuden på en dejt.
House of Evangelista firar högtiderna och förbereder sig för the Snow Ball trots Angels brist på julstämning. Elektra överväger att genomgå en könsbekräftande behandling.
The Fever
Candys osäkerhet kring sitt utseende förvärras när hon blir kritiserad på en bal. Blanca blir orolig när ett skrämmande sjukdomstillstånd hotar Damons och Rickys förhållande.
Blanca tvingas återupprätta kontakten med sina syskon efter sin mammas bortgång.