Siren
Bristol Cove är en kuststad känd för ryktet att den en gång var hem för sjöjungfrur. När en mystisk flicka anländer visar det sig vara sant. Striden mellan människa och hav tar en ondsint vändning.
Dales och den lokala polisens utredning börjar peka rakt mot Ryn. Xanders och Calvins sökande efter Chris intensifieras när de hittar Donna, sjuksköterskan som jobbar i militärbunkern.
Trots att militäranläggningen utlyser förhöjd beredskap, lyckas Chris fly därifrån tillsammans med vad som verkar vara en traumatiserad sjuksköterska.
Gamla vänner återvänder till Bristol Cove. Ben undersöker ett underligt fall av överfiskning. Decker ökar sina ansträngningar för att hitta sin förrymda sjöjungfru, och visar vidden av sitt inflytande.