I denna version av den klassiska historien har Ichabod Crane förflyttats till nutiden för att sätta stopp för den huvudlösa ryttarens våldsamma härjningar.
Ichabod Crane vaknar upp i Sleepy Hollow. Året är 2014 och staden är på väg att ödeläggas av en huvudlös ryttare som genast halshugger sheriffen. Ichabod är nu mänsklighetens enda hopp.