Salem
Domare Hale får veta att det var Isaac som bevittnade häxornas möte i skogen och utser honom att prövas, dömas och dödas som häxa, trots Marys invändningar.
John och Cotton utnyttjar en ovanlig stjärnformation för att förhöra en infångad häxa. Mary tar en ambitiös Mercy under sina vingar, men alla i flocken är inte nöjda med hennes planer för den blivande häxan.