Sonen
Sara lyckas identifiera de två saknade vittnena och Valerio söker upp dem, vilket leder till chockerande avslöjanden. Ettores dagbok publiceras på nätet och visar sig innehålla stark kritik mot Valerio. Men kan det hela vara en avledningsmanöver?
Skon som Valerio hittat längs med Tibern visar sig innehålla mystiska spår och han vänder sig till sin tidigare poliskollega för hjälp. Senare kommer det fram att Ettores obduktion är falsk. Dog han verkligen av drunkning?