Spy/Master
The Survival Story
Med graverande bevis på hand avslöjar Mircea Victor för Nicolae och Elena. Senare får Victor oroväckande information från sin gamla flamma Ingrid, och Frank försöker kringgå de officiella kanalerna när Victor kallas hem till Bukarest.
Nicolae är rasande över rapporten om ett avhopp, och Frank sätter Victor i säkerhet på ambassaden. Senare försöker Mircea och Carmen så tvivel kring Victors verkliga drivkrafter.
Efter att Victor fått veta att Ileana blivit förhörd i Rumänien kräver han att amerikanerna lämnar ett meddelande till henne – och utnyttjar Ingrids upplysningar om ett förestående bombdåd i Bonn.
Fastän Victors underrättelser visar sig vara användbara står tysk polis och CIA handfallna när en andra måltavla uppenbarar sig. Mitt i kaoset tar Victor och Frank sista chansen att fly till USA.