Stargate Universe
När lufttillförseln börjar sina på Destiny, ger sig ett team iväg till en ökenplanet i jakt på en mineral som kan rena skeppets luft. Medan teamet kämpar för att finna den livsnödvändiga mineralen, har de andra en annan plan.