Sigurd får inte ligga
Sigurd har svårt att sova när han inser att det är sju år sedan han hade sex senast. När han tar kontakt med tjejen han låg med för att höra om det finns en chans att göra om det får han reda på att allt inte gick till som han minns det.
Sigurd blir medbjuden på poolparty hos Tuvas väninna i Holmenkollen. Där träffar han Robin, som är på pricken lik Sigurd. En enda sak skiljer dem åt - Robin är en riktig tjejmagnet. Sigurd studerar Robin för att lära sig hemligheten.
Sigurd och Mats är på återförening med sin gamla klass. Mats vill dra hem, men Sigurd anar möjligheten att få ligga med Ingeborg. Sigurd har bjudit in klassens idrottslärare Kim Eivind. Det är dock mycket han inte vet om sin gamle favoritlärare.
Sigurd börjar bli desperat, och bestämmer sig för att testa Tinder, utan stora förhoppningar. Som han väntat sig händer ingenting - tills han helt plötsligt får en matchning med en snygg tjej som vill träffas.