Superman & Lois
Lois och Clark försöker vänja sig vid det nya livet i Smallville och fattar ett viktigt beslut gällande en av sina söner. Irritationen tilltar mellan Lois och Morgan Edge.
The Perks of Not Being a Wallflower
Clark berättar lite om sin kryptoniska historia för Jordan och Jonathan vid frukostbordet. Lois och Chrissy gräver djupare för att avslöja sanningen om Morgan Edge.
Lois och Chrissy sitter på läktaren under en footballmatch och får syn på Morgan Edge som språkar med borgmästare Dean och Kyle Kushing. De ser rakt igenom hans oärliga försök att vinna stadens stöd.
När Smallville firar sin första skördefest sen Marthas bortgång blir Clark påmind om vad hans mor betydde för honom och drar en lärdom som kommer att hjälpa honom att gå vidare efter hennes död.
Clark tänker om kring sitt beslut att låta Jordan spela football. Under tiden kräver Lois fortsatta grävande i Morgan Edges affärer att hon litar på en oväntad bundsförvant.