Metamorphosis
Clark upptäcker att Greg Arkin (CHAD E. DONELLA) har blivit attackerad av kryptonit-påverkade insekter. Han har fått i sig en insekt som lever sitt liv i honom, och Lana är hans byte.
Clark plågas av syner där han möter en gammal kvinna som ser in i framtiden. Lex smider en plan för att använda Cassandras begåvning för att se sitt eget öde och få veta mer om Clarks hemlighet.