Welcome to the Hellmouth
Buffy Summers som går andra året på high school blir tvungen att inse att hennes öde är att dräpa odöda.
I väntan på krigarvampyren går Buffy på en dejt med en kille som dras till hennes spännande livsstil.
Xander och flera av de andra ungdomarna på skolan blir besatta av en sorts demoniska hyenor och löper amok på skolan.