Take Note
Beginnings
Tävlingsdeltagarna ges i uppdrag att hitta ett sätt att presentera sig själva som drar fram det unika och egenartade hos dem. Diana och Jaxon kämpar under tiden med showens förhållningsregler.
En medtävlare påstår att Sydney och Miles går bakom ryggen på Calvin. Förtroendet för sina nya vänner sätts på prov. Calvin lär sig anförtro sina vänner och får även en lektion i tävlandets villkor.
Calvin är trött på familjen efter veckor av samvaro på hotellet. Än sämre blir det då han paras ihop med Noah på duett-veckan. Diana och Reggie vill ha egentid och lämnar Jaxon ensam i hotellsviten.
Temat för veckan är Folk, en genre som Calvin tycker är trist och daterad. Reggie lär honom upptäcka musikens djupare lager, och Calvin får nya perspektiv på vad musik kan vara.