Sköldpaddorna reser sig. Del 1
När Splinter för första gången låter Turtles besöka ytan så upptäcker de att de inte vet hur de ska samarbeta.
Donatello är frustrerad över att han måste använda en enkel bo-stav för att slåss mot de teknologiskt avancerade Kraang, så han skapar Metalhead, en fjärstyrd robotsköldpadda som får ta hans plats.