The Dead Files
Mediet Amy Allan och den pensionerade morddetektiven Steve DiSchiavi kombinerar sina unika färdigheter för att lösa oförklarade paranormala fenomen på hemsökta platser över hela Amerika.
Triggered
Steve och Amy utforskar ett hem i Flint i Michigan där en ung familj hemsöks. Efter en undersökning stöter man på en familjefar med ett farligt förflutet.
Deadly Reflections
Steve och Amy reser till Texas för att träffa en änka som påstår att en ond, övernaturlig kraft dödade hennes man och nu är ute efter hennes dotter.
Steve och Amy undersöker övernaturlig aktivitet som trakasserar en ung familj i El Cajon i Kalifornien. Steve avslöjar läskiga detaljer om en ökänd seriemördare i området.
Steve och Amy undersöker ett äldre pars hem i Arizona. Amy upptäcker ett väsen som stänger inne själar för såväl levande som döda.
Steve och Amy är i Kentucky för att undersöka ett fall där en mamma och hennes två barn hemsöks av övernaturliga fenomen. Amy gör en skrämmande upptäckt under sin kvällspromenad.