Endast "gyllene skedar" går på Jaeil High School i Seoul. Lee Seungcheon, skolans enda "smutssked", råkar träffa en mystisk gammal kvinna och får höra hur man blir rik. Genom denna metod byts Seungcheon ut med Hwang Taeyong, son till presidenten för Doshin Group, den rikaste mannen i Korea. Lee Seungcheon blir Hwang Taeyong och Hwang Taeyong blir Lee Seungcheon. Seungcheon lever äntligen det liv som en gyllene sked som han alltid drömt om, men det visar sig vara svårt att leva som son till en rik familj. En dag får han höra att hans far, Cheol, har blivit skadad och att hans liv är i fara. Skulden för att ha bytt ut sina föräldrar och hans brinnande tillgivenhet för sin far får Seungcheon att besöka den gamla kvinnan igen.