The Good Lord Bird
En förslavad pojke med namnet Onion blir medlem i John Browns familj av abolitionistsoldater och hamnar mitt i 1859 års räd vid Harpers Ferry.
Onion och John Cook reser till Harpers Ferry för att förbereda inför Browns ankomst.