Teen Vogue skickar Lauren på ett ärende över natten som tar henne till New York City, men när hon återvänder till LA finner hon en överraskning från det förflutna. Heidi inser att livet inte är en fest bara för att man arrangerar fester.
När Jason, Laurens ex från Laguna Beach, dyker upp i hennes liv igen inser Lauren att hon kanske inte har kommit över honom lika mycket som hon trodde. Samtidigt börjar Heidi undra om hennes nya jobb verkligen är värt det.
Lauren skyndar sig hem från ett Teen Vogue-event för att tillbringa Jasons födelsedag med honom, men kvällen går inte riktigt som väntat. Audrina söker råd från Heidi om hennes senaste dejt med modellen och skådisen Danny.
Jason distraherar Lauren mer och mer från både jobbet och skolan. Heidi får äntligen sin stora chans att jobba på nattklubb, men det kunde inte ha kommit olägligare.