The Reindeer Mafia
Finskt kriminaldrama med Mikael Persbrandt. Matriarken Brita Nelihanka har länge härskat över ödemarkerna i norr, men nu är hennes tid på jorden förbi. Britas testamente överraskar dock alla, och snart är hela familjen indragen i en intern maktkamp.
Seriestart. När matriarken i norr, Brita Nelihanka, går bort i cancer frågar sig alla vad som ska hända med hennes stora markegendomar. Britas son Sameli åker hem till begravningen, där han konfronteras med sin far Rouku och sitt ex Sara.
Sara får sin pappas jordegendomar i arv efter Brita. Samtidigt får Sara reda på att Pieti är hennes halvbror. Rouku försöker förstöra testamentet så att Britas önskan inte ska uppfyllas.
Sameli utför ett jobb åt Stagge och Sara bestämmer sig för att hjälpa till. Rouku avslöjar Järvarnas planer för polisen. Han vill krossa sin son.