The Rook
Myfanwy besöker brottsplatsen på jakt efter sitt förflutna, och Monica upptäcker en mörk sanning om ett av offren. En av Myfanwys döda angripare försvinner från bårhuset.
Myfanwy upptäcker en oroväckande ledtråd till sitt förflutna, Farrier letar efter en syndabock för morden vid floden, och Monica jobbar under täckmantel på en EVA-auktion.
Monica och Gestalt söker igenom London efter en saknad EVA som har rymt efter auktionen. Myfanwy blottlägger en skruvad relation med sin psykiater och Farrier får kontakt med en mystisk fånge som hon har slutit avtal med.
Myfanwy och Monica arbetar för att befria en ung EVA, medan Gestalts misstankar om Myfanwy leder fram till en konfrontation. Farrier blir avstängd och svarar med att söka hämnd.
Myfanwy återvänder till sitt barndomshem, Farrier ställs till svars för sina handlingar på Checquy, och Monica försöker bearbeta upptäckten att hon blivit förrådd av Marcus.