This Town
1981 exploderar Birmingham. Den förälskade Dante vandrar in i ett upplopp. Han hamnar i en ny och farlig värld som är full av möjligheter.
På en begravning sammanförs olika sidor av Dantes familj - den irländska och den jamaicanska - och han återförenas med sin sjungande kusin Bardon.
Skinnskallen Tyro söker upp Dante för att hämnas misshandeln. Special Branch ställer in siktet på Bardon och ser en chans att använda sig av Gregory.
Jeannie hittar en lagerlokal där bandet börjar repa och skapa sig en identitet. Gregory smider planer för att hålla sin bror och Bardon i trygghet.
Påfrestningarna som la grunden för bandet hotar att förgöra det innan de hinner ställa sig på scen när både inre demoner och yttre krafter plågar dem.